Kayak Zamanı

24 Aralık 2016

Ülkemiz son derece karanlık bir dönemden geçerken nefes almak için yine dağlara kaçmanın zamanı gelmişti. İçinde bulunduğumuz huzursuz günlere rağmen karlı yamaçlarda biraz olsun keyif yapabilmek umuduyla çıktık yola.

Kar kristallerinin sesi yuttuğunu okumuştum. Kar yağdığında oluşan sessizlik ve huzurun sebebi bu olsa gerek. Beyaz dokunuşla tabiatın tüm detayı ortaya çıkmış gibi...

Yolculuğumuz çok enteresan bir şekilde başladı aslında. Hiç program yapmadan aniden gelişen bir yolculuk olunca aksiliklerle "ay şunu unuttum geri dönelim, ay bu olmadan olmaz geri dönelim" şeklinde bir kaç fasıl yaşadıktan sonra yola çıkabildiğimiz ama gidemediğimiz Goderdzi Kayak merkezi (Gürcistan) idi hedefimiz.

Gürcistan'da Goderdzi'nin dışında 3 bölgede kayak merkezi var. Gudauri, Mestia ve Bakuriani. Hepsinin karakteri ve tadı ayrı diyebilirim. Benim gözdem ise Bakuriani :) Goderdziye de gidebilirsek tamamını anlatabileceğimiz bir yazı yazabilirim.

Gürcistan'daki kayak merkezleri ve otelleri ile ilgili bilgi için link burada ⇨ http://snow.ge/

Malum Derin aramıza katıldığından beri "kayağa gitmek" bizim için uzak bir ihtimal oldu. Biraz büyüsün o da karın tadını çıkaracak yaşa gelsin diye bekledik. Bekledik de bu kadar ele avuca sığmayan hareket delisi bir çocuk olacağını bilemedik işte. Bu yüzden anneannesinin de desteği ve katılımıyla koyulduk yola.

Goderdzi; Batum'un güneyinde yüksek dağlardaki Beshumi yaylasında yeni açılan bir merkez. "Tesisler" geçen yıl Derin kucağımızda ziyaret edip döndüğümüzde henüz tamamlanmamıştı. Bu yıl anneanne de yanımızda olunca pisti deneriz dedik ama biliyorsunuz ki ülke dışına çıkmak son aylarda öyle kolay değil. OHAL sebebi ile devlet memurlarının yurtdışına çıkışına özel belge ile izin veriliyor ve anneannenin kağıdını unutmuşuz !!!
Seyir halindeyken hemen cevap bulmamız gereken aklımızdaki sorular:
- geri mi dönelim?
- basıp Sarıkamış'a mı gidelim?
- en yakınımızdaki Atabarı Kayak Merkezi'ne mi gidelim?
Madem yola çıktık mümkün olan en az zaman kaybıyla "kayak yapmaya başlamayı" hedefleyerek Goderdzi'yi başka sefere bıraktık ve Artvin Atabarı'na gitmeye karar verdik.

Atabarı Kayak Merkezinin Özellikleri

• Mersivan dağındaki 1750 rakımlı Atabarı Kayak Merkezi Artvin merkezden 18 km uzaklıkta yer alıyor.
  • Orman içinde sakin bir kayak imkanı sunan merkezde tek bir pist yer alıyor. Zorluk derecesine göre de karma bir  pist diyebiliriz, çünkü başlangıç kısmı oldukça dik ve ileri seviye kayakçılara göre. Pist uzunluğu 1 km.
  • Bir teleski, bir telesiyej ve bir de babylift mevcut.
  • Dağda konaklama imkanı yok. En yakın konaklama 9 km mesafedeki Kafkasör bölgesindeki oteller ve pansiyonlarda.
  • Kayak kiralanan yerler var.
Pistin aşağıdan görüntüsü

Derin bizden hevesli, kayakları ayarlamaya yardım ediyor.

Kar yoğunluğu çok iyi olmasına rağmen tesisi açmakta biraz geç kalmışlar, tüm liftler çalışmıyor. Tek alternatif teleski ile tepeye çıkıp dik başlayan pistten aşağı kaymak. Ben o kadar iyi kayamadığım için kendimize başka bir yol bulup ezilmemiş karın olduğu kullanılmayan eski pistten inmeye çalıştık. Tabi düşüp kara gömülmeler bolca oldu :)

Çocukla kayak için öneriler

Çocuklar için kayağa gitmeden önce ayrı hazırlık yapmak gerekiyor. Çocuk için en uygun tulum iki parça olanlar bence. Tek parça olanlar sıcak bir mekana girdiğinizde kullanışsız olabiliyor. İki parçalı olanlarda montu çıkarıp içindeki salopetle gayet rahat ediyorlar.
Kar botu ve ıslanmayan kar eldivenleri olmazsa olmazlardan. Ayrıca anneannesinin el emeği beresi çok işimize yaradı. Atkı ve bere birlikte olduğu için daha pratik ve kaybolma derdi yok.

Yaz aylarında yapılan boğa güreşleriyle ünlü Kafkasör Şenliklerinin yapıldığı yaylanın hemen yukarısındaki Mersivan dağından manzara yazın olduğu gibi kışın da tablo gibidir. Hele bir de güneşi yakalarsanız çam ağaçlarının karlı görüntüsü ile kendinizi peri masalında hissedersiniz.

Gürcistan'daki kayak merkezlerinin profesyonelliği ve imkanları burada olmasa da kendi memleketimizde kayak merkezi olması elbette ( özellikle tesisin mimari tasarımının ve yapımının Suat'a ait olması) sevindirici. Ancak bölgenin daha çok ilgiye ve tanıtıma ihtiyacı olduğu aşikar.

Güneş gittikten sonra hava soğumaya başladı ve bizde kısa kayak maceramızı burada noktalayarak toparlanıp arabamıza bindik. Dönüşümüz orman içinden keyifli bir yoldan.

Geceyi geçirmek için Kafkasör yaylasındaki pansiyon ve oteller tercih edilebilir.

Biz Koliva Oteli tercih ettik ve çok da memnun kaldık. Sadece kışın değil, yaz aylarında da yayla havası almak için buralara uğrarsanız ormanın içindeki bu sakin ve şık otelde gönül rahatlığı ile kalabilirsiniz.

Koliva'da manzara

-alıntı-

Mönüsü balık ve et ağırlıklı. Sunumları ve lezzetleri de gayet başarılı idi.

Ve tabi ki hayvan dostu bir otel. Derin için en önemli kısmı burası. Bahçedeki tüm kedilerin ve bu köpeğin peşinden koşturdu durdu. 🐕🐈

Karlı orman yolunda köpeğin peşinden dikkatle ilerleyen Derin'i  gelecek yıl kayak yaparken görmek umudu ile...