Erzurum- Kars Kayak Tatili

26 Ocak 2022

Yaz kış fark etmez, dağlar her mevsim bizi çağırır. Biz de her fırsatta çağrıya cevap veririz. Bu kış tatilinde rotamıza iki güzel dağı ekledik; Palandöken ve Sarıkamış...

Rize'yi Erzurum'a bağlayan Ovit Tünelinden kolayca Erzurum'un yüksek rakımına ulaştık.

Tünel girişinde kısa bir mola vererek tünel hakkında bilgi aldık. Yapımı 3,5 yıl süren ve dünyanın en uzun dördüncü çift tüplü tüneli olan Ovit Dağı Tüneli 2020 yılındı hizmete girerek ulaşım kolaylığı sağlamıştır.

Tünel çıkışında Erzurum İspir'den devam edip merkeze ulaştık ve hava kararmadan çifte minareli medreseyi ziyaret edebildik.
Sivas çifte minareli medreseye göre daha korunaklı ve sağlam kalmış olduğunu gördük.

Merkezden kayak merkezine ulaşımın en kolay ve yakın olduğu yer sanırım Erzurum Palandöken Kayak merkezi. Sadece 10 dakikada merkezden kayak merkezine erişip kayak yapmaya başlayabilirsiniz.
Çocuklarla beraber olduğumuz için önce onların ısınma turlarını eğitim alanında yaptırdık. Bu yıl Derin'den kayak anlamında tam performans bekliyoruz. Lakin her kış aksatmadan kayak deneyimi yaşatıyoruz.

Palandöken Kayak merkezi uzun ve her seviyedeki kayakçıya kayak deneyimi sağlayabilecek pist çeşitliliği ile gözde bir tesis. Ancak rakımı dolayısıyla açık havayı denk getirmek biraz zor. Biz buraya iki gün ayırmıştık ancak güneşi malesef göremedik.

Sonraki gün rotamızı Kars'a geçirip Sarıkamış'ın eşsiz sarıçam ormanlarında keyiflendik. Yıllardır açık ara en çok keyif aldığımız kayak tesisi Sarıkamış.

Hava da yüzümüze gülüp güneş parlayınca yeni karlanmış ağaçların görüntüsüne doyum olmuyor.

Eğer kaymayacaksanız bir kahve veya yemek için teleferikle kafeye ulaşmanız gerekiyor.

Kayaktan sonra kısa bir Kars şehir turu yapabilirsiniz. Katerina Kilisesi, Kar Kalesi, Kars peynir Müzesi, Ani harabeleri bu bölgedeki görülmesi gerekenlerin başında yer alıyor. Biz daha önce çok defa geldiğimiz için bazılarını bu sefer pas geçtik.

Kars'taki rus mimarisine güzel bir örnek.

Aynı yerlere bir çok defa gitmek bizce hiç sıkıcı değil. Tam tersine daha keyifli. Çünkü her seferinde hava, ışık, renkler farklı. Yıllar sonra aynı yerde Derin'le aynı pozu vermek de bir başka güzel oldu.

Bu yıl itibari ile artık kendine güvenerek, kontrollü ve keyif alarak kayak yapıyor. Bu noktaya ulaşmak için çok emek verdik. Kış sporları; ağır ve teferruatlı ekipmanı taşımak, hava şartlarının zorlayıcı etkisi bakımından zor olsa da Derin'in mücadeleci ruhu ile vazgeçmeden gayret etmesi sonucu pist başından zevkle kaydığını görmek çok güzel.

Kars'tan sonra donmuş çıldır gölünün kenarından geçmeden olmaz dedik ve yolu biraz uzattık. Yol boyu huzur veren manzaralar eşliğinde seyahat ederek bir kayak tatilinin daha sonuna geldik.