Derin Bir Su Damlası

Hayata Tutunma Mücadelesi
Tarih: 24 Ağustos 2014

Hayat biz yetişkinler için hep bir mücadele hep bir çabadır ya hani, bu iş aslında anne karnında başlıyor. Derin 'in mücadelesi de anne karnındayken başladı...

Derin 'in varlığından henüz haberdar olmuş iken doktorun 'düşük tehlikesi var, dikkatli olmalısın' uyarısıyla bir süre kısıtladım hayatımı. Bir hafta işe gitmedim evde dinlendim, yavaş hareket ettim vs vs. Sonra eşimle düşündük taşındık ve şöyle bir noktada hem fikir olduk: " Bu canlı eğer oraya tutunamayacak ise vardır bir sebebi önüne geçmeyelim, doğanın akışına set çekmeyelim. yok eğer mücadele edecek güçte ise zaten bizim abartılı önlemler almamıza gerek yok" diyerek normal yaşantımıza geri döndük, yani hareketli hafta sonlarına, yani arazi gezileri, yani stabilize yollar hatta yol olmayanlar, bildiğin offroad :)

Yaz sıcağının kavurduğu bir hafta sonu, biraz serinlemek, biraz ruhumuzu şarj etmek için kendimizi Batum'un dağlarına sürdük. Rotamız Batum merkezden başlayıp Keda-Hulo-Beshumi-Abastumani-Zakaria-Sairme-Kutaisi ve tekrar Batum'da bitecek. Günü birlik yapılacak kısa bir gezi için yanımızda tek bir öğünlük erzağımız ve üzerimizde mevsime uygun kıyafetler var.

Güneşin ve güzel gökyüzünün sayesinde keyifle fotoğraflar çekerek ilerledik. Tabiki yayla yolları özellikle de Gürcistan'daki yollar oldukça hareketli.Derin çukurlar, üzerinden dereler akan yollar... Bütün bunlar bizim keyif aldığımız şeyler ama karnımda bir minik varken tedirgin olmuyor da değiliz. Her zıplamada birbirimize 'yok bişey olmamıştır' der gibi bakıyoruz.

Köy evlerinin birinin bahçesinde bir kadın Gürcistan'ın meşhur alkollü içeceğini (chacha) yapıyordu. Oldukça sert olan bu içecek % 60- 70 civarı alkol içeriyor.Caanım armutlar dilimlenip pişiriliyor buharı damıtılarak hazırlanıyor.Doğal Katkısız ama çok fena çarpıyor...

Gürcistan'ın en güzel vadilerinde ilerleyerek çok geniş yerleşkeye sahip meşhur Beshumi yaylasına ulaştık. Sıra sıra evler ama bildiğimiz yayla evleri gibi değiller. gayet bakımlı şık ahşap evler şehirden kaçan insanların dinlenme tesisi gibi. Şehir edası var ama doğal yapıyı bozmamaya dikkat etmişler.

Güneş alçalmaya başladığında biz de yayladan inmeye başlıyoruz. Bütün gezilerimizde olduğu gibi GPS programının yaverliğinde yolumuzu buluyoruz. GPS de gördüğü geniş yay şeklindeki yolu kısaltmak için - ama daha çok macera aramak için- arabayı bir anda ormanın içine sokan sevgili eşim, benim de cesaret vermemle devam etti ve kendimizi sık ormanın içinde bulduk. Önümüze devrilmiş ağaçlar çıktı, aştık ama ormanın derinliklerindeki kaygan zemin bizi durdurdu. Çamura battık!!!

Arabamıza henüz offroad donanımı yaptırmadığımız için saplandığımız yerden çıkamadık ve çaresizce yardım aramak için yola kadar tırmandık. Yardımımıza gelen çiftçi bir genç ile saatlerce uğraştık ama koca arabayı çıkarmak mümkün olmadı. Hava kararınca orada daha fazla zaman kaybetmek yerine yola yaya olarak devam etmeye karar verdik. Zira daha fazla kalsak sivrisinekler bizi tüketeceklerdi. Evet çok çılgınca gelebilir ama beklemektense ilerlemek bize zaman kazandıracaktı.

El ele tutuşup hafif aşağı meyilli dar yolda güzel bir yürüyüş temposu tutturduk. Hiç bu kadar hazırlıksız olmazdık ama o gün bunları yaşamamız gerekiyormuş ki yanımızda bir kafa lambası ve elimizdeki telefonların ışığından başka tek kaynağımız ayışığı idi.

Haritadan gördüğümüz kadarıyla en yakın yerleşim yeri 15 km uzaktaki Sairme idi. Bu dönemecin arkasında şu yokuşun sonundadır diyerek  yaklaşık 3,5 saatlik yürüyüş sonunda nihayet Sairme'ye ulaştık. Bacaklarım yorgunluktan titrerken kendimizi meydandaki bir banka bıraktık ve bizi götürecek taksinin gelmesini bekledik...

Sabah 5 sularında Batum'daki evimize ulaştık.

Neye niyet, neye kısmet!  Gerçek şu ki; birbirimizin dayanıklılığına şahit olduğumuz deneyim dolu bu yolculuk bize evliliğimizin başlarında çok şey kattı... Koşulsuz güven, sabır, uyum, mücadele..

Bu önemli macerada Derin de bizimleydi ve hayata tutunma mücadelesinde zorlu yola dayanarak -bin şükür ki- karnımda sağlıkla büyümeye devam etti...

Notlar:
  • Ormanda bıraktığımız aracımız bir kaç gün sonra kurtarılarak eski düzenine geri döndü :)
  • Çamurlu kıyafetlerimiz kimseye farkettirilmeden temizlendi.
  • Bu macera çooook sonraları sevdiklerimizle paylaşıldı ve Derin 'e hoş bir anı olarak kalsın diye buraya iliştirildi.